Singapore, wereldstad! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne - WaarBenJij.nu Singapore, wereldstad! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne - WaarBenJij.nu

Singapore, wereldstad!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 November 2013 | Singapore, Singapore

Hoi lieve mensen,

Op de valreep, voordat Wen en ik morgen zullen vertrekken naar Taiwan, nog een berichtje uit het mooie, luxe, moderne Singapore.

Laura is in Singapore een aantal dagen haar eigen weg gegaan, en heeft er voor gekozen alleen verder te gaan. Zodoende zit zij nu al in Cambodja ondertussen. Wie weet treffen we elkaar later in de reis nog nergens.

De eerste dag zijn Wendy en ik giga gaan shoppen. Ernstig hè?! Oke, niet giga.. maar we waren wel heel blij dat we eindelijk weer een winkelcentrum zagen. Op de weg hier naar toe, hebben we onze ogen uitgekeken. Allemaal mega grote gebouwen, duur en modern. Het voelde alsof ik in de Donald Duck rond liep, zo onwerkelijk, het voelde echt nep. Het is een enorme switch na de stam. Van geen water naar een warme douche, geen bed naar een slaapkamer met airco etc. Bizar!

Na het shoppen en lekker te hebben gegeten zijn we naar Singapore flyer gegaan, een huge reuzenrad. Helaas vroegen ze er even $30 voor, dus die activiteit hebben we even over geslagen. We zijn door gelopen naar Marina Sky Bay, het hoogste hotel in Singapore, met op het dak een geweldig uitzicht over de hele stad. We zijn gebleven tot het donker werd, waardoor het uitzicht again geweldig was.

De volgende dag ging werkelijk alles mis bij ons. We gingen naar de Thaise ambassade, voor de tweede keer, na rond gerend te hebben in de stad voor kopieën en lang in de rij te hebben gestaan, bleek dat we ons arrival data niet konden verzetten omdat ons huidige visa eerst moet verlopen.. zucht.. Weg halve dag.. Toch bleven we allebei nog best blij, dus met volle moed verder. Toen naar een park, wat werkelijk niets voorstelde.. Eenmaal besloten om terug te gaan, wilden we even snel langs de Carrefour, die niet meer bleek te bestaan. Vervolgens nemen we nog even de verkeerde tram. Huilllll.. Dus we hebben ons maar de poedelprijs beloond, even shoppen (we zijn immers toch vrouwen).

De volgende dag verliep beter. We hadden allemaal een dagje voor onszelf ingepland. Ik ben 's ochtends vertrokken naar Bras Basah, war ik enkele tempels heb bezocht en de straat heb bekeken. Heerlijk, echt Sanne dit.

Vervolgens door naar Little India, waar ik nog een heleboel tempels heb bekeken en heerlijk vegetarisch Indiaas heb gegeten. Oooh wat heerlijk om weer tussen de Indiaase mensen en cultuur te zijn, ik wil naar India..
Het voelde zo vertrouwd.

En weer een metro gepakt om naar Farrerpark te gaan, en jawel, hier heb ik nog een aantal tempels bezocht.

Ik heb mijn dagje afgesloten met een heerlijke mocca-caramel ijskoffie en skype (:

In de avond samen met Laura en Wendy gegeten, gezien Lau de daaropvolgende dag naar Honkong zou vertrekken. 'S avonds hebben we nog met kamergenootjes wat gedronken in de stad, maar ik voelde mij echt niet fit, dus ben op tijd naar bed gegaan, nog geen flauw vermoeden wat me te wachten zou staan.

Die nacht had ik erge koorts gehad, maar moest nog wel ontbijten in de stad. Ik was van plan om die middag van alles te gaan doen, maar er kwam niks van. In de middag duwde Wendy een thermometer in mijn hand, en bleek ik toch wel flinke verhoging te hebben.. dus naar het ziekenhuis.. Daar werd ik gelijk in een bed gegooid aan het infuus gelegd, ook kreeg ik een bloedonderzoek en extra vocht. Na enige tijd bleek ik gelukkig geen malaria te hebben, het goede nieuws, maar wel Denque.

Denque krijg je via een mug, en kun je belachelijk ziek van worden, gelukkig is mij dat bespaard gebleven. Wel konden we fluiten naar onze vlucht naar Borneo van de volgende dag helaas.

Na ongeveer een week aan mijn bed gekluisterd te hebben gezeten vliegen we morgen eindelijk verder. We zijn wel meer beperkt in het reizen nu, omdat ik goede zorg in de buurt moet houden. Wanneer ik weer geprikt word door zo'n leuke variant loop ik meer risico, maar met goede zorg in de buurt is er niets aan de hand.

Zodoende geen Borneo of Cambodja, maar het mooie Taiwan!
Hierbij dus nog even een update uit Singapore en tot snel!

  • 05 November 2013 - 09:51

    Geke:

    Hai San,
    Gelukkig dat je inmiddels weer opgeknapt bent, balen zeg dat je net die mug moest tegenkomen. Maar fijn dat je niet alleen was en nu vol goede moed verder
    leuk om te lezen dat je India een warm hart toe draagt, goed zo.
    Op naar Taiwan, heel veel plezier.
    Groetjes van Albert en me.


  • 05 November 2013 - 12:18

    Diny:

    He meissie (s) blij dat het weer wat beter gaat, en dat je toch nog verder kan reizen, leuk die foto, s, bijna net zulke mooie tempels als kathedraals in praag! Heel veel plezier in taiwan, geniet er van met z, n tweetjes,
    Vulle wille, vaders en moeders.

  • 05 November 2013 - 13:12

    Maaike:

    Hi lieve Sanne, wat een gedoe zeg...die gekke mug. Echt heel naar. Ben zo blij dat je niet alleen was!! Singapore is echt wel leuk he...super veel shoppingmalls en gewoon ff luxe..dat is wel fijn na dat primitieve gedoe haha. Tof dat je naar Taiwan gaat. Ben heel benieuwd! geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Geniet lekker en snel weer opknappen. X

  • 09 November 2013 - 07:17

    Manon Kievits:

    He meis,

    Het blijft leuk om de verhalen van jou te lezen
    Jammer dat nou net die mug tegen moest komen.
    Heel veel succes verder met de reis.

    Liefs Manon

  • 20 November 2013 - 19:08

    Henny Matel Mama 2:

    Wat een verhaal weer meid, Maar blijf uit de buurt van muggen!!!
    Hey geniet van je verdere reis, en tot leesss

    liefs uit Ane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Backpacken in Azië

Leven, ervaren en genieten.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2014

Last but not least

20 December 2013

Are you married?

17 November 2013

The heart of Asia

05 November 2013

Singapore, wereldstad!

21 Oktober 2013

Back to basic
Sanne

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 10583

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 27 Februari 2014

Backpacken in Azië

07 Augustus 2011 - 22 Augustus 2011

Thiruverkadu

Landen bezocht: