Kerala - Reisverslag uit New Delhi, India van Sanne - WaarBenJij.nu Kerala - Reisverslag uit New Delhi, India van Sanne - WaarBenJij.nu

Kerala

Door: sannekelder

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Augustus 2011 | India, New Delhi

En we zijn weer terug in Chennai.

We hebben het daar enooorm naar ons zin gehad.

We zouden dinsdag de backwaters gaan doen, maar helaas..
het regenseizoen was nogal wat vroeger in Kerala en het onweerde, dus wij durfden het niet aan om het water op te gaan. We zijn maar in alle rust gaan ontbijten en weer het bed in gegaan, vervolgens geluncht en de bus gepakt naar Munnar. Onze 6 en half uur durende reis vloog voorbij. Het was er zooo mooi. De bussen hebben geen ramen, dus we hadden een geweldig uitzicht.

Onderweg wilde aapjes, theeplantage's en enorme bergen gespot en doodsangsten uitgestaan. Wat eng op zo'n berg in zo'n busje met een scheurijzer erin, ieee! De wegen zijn daar zo smal, en ze karren er met een vaart door heen, even een binnenbochtje etc. maar we hebben het overleefd!

Aangekomen in Munnar, hotelletje gevonden en eindelijk bij ons buurhotelletje PASTA gegeten.
Ooooh wat waren we daar gelukkig mee! Jammie!

De volgende ochtend om 9.00 uur stond onz Riksha weer voor de deur die ons al voor wel 6 hele euro's per persoon de hele dag mee op pad nam en alles liet zien.

Eerst zijn we gestopt bij een plekje waar je heel duidelijk de enorme bijenkorfen kon zien zitten. echt ENORM! blij dat we dat niet in NL hebben.

Vervolgens door gegaan naar de olifanten en onderweg al heeeeel veel thee plantages gezien, echt zooo mooi!

En waaauw toen gingen we naar de olifanten, hoee moooi! eindelijk! Echt super leuk om op zo'n beest te zitten, we zijn een stukje door het bos geweest en mochten hem na de tijd eten geven. Echt hilarisch, want als het hem niet snel genoeg gaat blaast hij een wervelwind in je gezicht. zooo funny! Onderweg hebben we ook nog wilde olifanten gezien en werkolifanten. Heel bijzonder dat dat zo kan op een berg in India.

Ook zijn we in een speedbootje geweest op een groot meer. Ook dit was weer om te gieren. De speedboot op zichzelf was nou niet de meest Indiaase en spectaculaire activiteit, maar wat zijn die mensjes toch grappig hier in India. Hij wou ons graag op de foto zetten, en dat heeft hij gemiddeld zo'n 35 x gedaan en de helft daarvan zijn dus foto's geworden dat we slap van het lachen zijn.

Verder zijn we bij wat uitzichtpunten gestopt, leuke weetjes te horen gekregen en wat kraampjes/dorpjes bezocht. Bij 1 van de kraampjes kon je met zo'n groot geweer (leek heel stoer!) voor 10 Rps (minder dan 20 eurocent) ballonnen kapot schieten, en dat hebben we dan natuuurlijk ook gedaan.
Zoals je begrijpt, de meest doelloze activiteit die je kunt bedenken maar wel errrruug grappig weer.

Verder hebben we 's middags weer heerlijk pasta gegeten bij de buurtjes en dorpje bezocht in de regen, heerlijk (met een foeilelijke gouden/groene parapluu).

's avonds terug naar Kotchi om weer een hotel te scoren voor ons korte nachtje. Wij dachten, ach het is maar een paar uur, dus het hoeft niet vol luxe te zijn. Dat hebben we ook weer geweten, bleaaah! vies! maar goed, ook weer overleefd.

Vandaag terug gevlogen naar Chennai en weer oud vertrouwd naar Spencer Plaza om een lekker broodje te scoren, lekkerr! Hier zijn we nu dus nog. We komen net bij een aantal winkeltjes weg, en zijn ongeveer vervloekt door een man die het niet zo wardeerde dat wij zijn tijd op maakte terwijl wij niet veel geld wouden uitgeven, ook weer hilarisch of course. De komende dagen zullen we wel niet meer zoveel spectaculaire dingen gaan beleven dus ik gok dat dit het laatste verhaaltje is, tot snel allemaal!

Liefs vanuit India!

• 18 Augustus 2011 - 16:39

Chantal:

Hee lieve Sanne!

Vet cool kikke man! :P
    Vooral dat stukje van die olifanten is leuk om te lezen!
    Als je weer thuis bent, kom je dan Samson & Gert koekjes eten?(met ranja, natuurlijk!)

-xxx- Chantal (Chenk, Chenky, Sjaan, Chan)

• 18 Augustus 2011 - 17:42

Marloes:

Hey meiden,

Klinkt allemaal erg leuk! Zo te lezen hebben jullie flink veel lol gehad en veel meegemaakt en gezien in toch redelijk korte tijd! Super! Geniet nog even daar bij de kindjes en tot volgende week!

xx

• 18 Augustus 2011 - 18:57

Albert En Geke:

Hoi meissies,
    Dit waren een paar drukke, leuke dagen dus.
    Leuk he op zo'n grote olifant zitten maar het is niet echt comfortabel he.
    jullie doen wel super leuke dingen.
    Nog even genieten op het project en dan gauw weer, nou jaaaa, gauw, haha naar huis.
    Zin om jullie weer te zien.
    kus

• 18 Augustus 2011 - 19:26

Han En Wick:

Dag Sanne,
    Jullie hebben al heel wat beleefd zeg! Leuk om dit te lezen. Voor straks een heel goede thuisreis toegewenst. Liefs,
    Han en Wick

• 18 Augustus 2011 - 20:56

Melissa:

Heeej Sanne =)

wat een verhalen! erg leuk om te lezen.
    zo te zien hebben jullie het daar echt super!

geniet er nog even van!

liefs

• 18 Augustus 2011 - 23:15

Hidde A.:

he sanne, las het via de mail, echt supervet, fotos laten zien als je terug bent! dikke knuffel en kus

• 19 Augustus 2011 - 08:07

Hanneke:

Ben zo benieuwd naar jullie foto's en verhalen. Zit het er al weer bijna op voor jullie. Mooi balen waarschijnlijk. San, marieke kan niet eerder omdat ze op vak is, wij komen dus wel gewoon de donderdag voor haar verjaardag. Kom ik wel langs op je werk met de kids en komen we heel snel nog een keertje langs. Anne heeft Koen toch al omgekocht met de draaimolen in de feestweek ;)

Alvast een hele goeie terugreis,

Liefs van ons alle 4, ook voor Annet

• 19 Augustus 2011 - 14:22

Yvonne:

heej meiden :)

super leuk om jullie verhalen te lezen!
    En dat jullie het zo leuk hebben!
    Tot over een paar dagen!
    Nog lekker ff genieten!
    Xxx

• 19 Augustus 2011 - 15:04

Nynke:

hihi, leukkkkkke verhalen sann! kijk echt uit om je weer te zien en je mooie verhalen in real life te horen...

dikke knuffellll