Bagger reis maar met geweldig resultaat! - Reisverslag uit Alleppey, India van Sanne - WaarBenJij.nu Bagger reis maar met geweldig resultaat! - Reisverslag uit Alleppey, India van Sanne - WaarBenJij.nu

Bagger reis maar met geweldig resultaat!

Door: sannekelder

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Augustus 2011 | India, Alleppey

zo, even weer een update'je, wij zijn nu in Alleppey, waaaaaaaaaaaauw! dit is echt een compleet andere wereld. maar ik zal eerst nog even vertellen over de vorige dagen.

Twee dagen geleden waren we op het project, rond 18 uur kwam de manager naar Annet en mij toe of wij mee wouden gaan naar een festival. Of course! Ze vieren hier elke maand dat het volle maan is, om precies 7 uur is het kerkelijke gebeuren daar afgelopen en is het volle maan. Het was vor ons eigenlijk heel maf om mee te maken.

Het feest werd gegeven in het mannenproject wat ook van papa is (van jong tot oud, met of zonder verstandelijk/lichamelijke beperking). Hier zat iedereen keurig opgesteld op de grond voor de tempel.

Wij mochten vooraan bij de andere vrouwen plaats nemen. Op een gegeven moment werd de manager naar voren geroepen met nog twee mannen en annet en ik moesten ook mee. Dus stonden we daar op het podium van de tempel. Doodsaai natuurijk voor ons, want we begrepen er geen biet van, alleen maar: wahhalahahalaha, nou ja zoiets, en ondertussen gek wordend van de muggen.
Na een liedje van de kinderen (bestaand uit zo'n schat ik vierhonderdvijfig ( ;) ) completten pffffff) Kwam de priester langs met een bakje water met een bloempje erin. Met het bloempje druppelde hij water op onze handen en daarmee moesten wij onze handen reinigen. Vervolgens kwam hij met een fruitschaal,deze moesten wij aanraken en vervolgens ons hoofd aanraken en als laatst een bak met vuur. iedereen stak de hand er heel ver in, maar dat durfden wij natuurlijk niet.. Dit waren allemaal offers. Het beeld in de tempel was helemaal vol geplakt met geld, dit waren allemaal offers aan god. Vervolgens ging de priester achter het gordijn de offer gereed maken, dit mocht niemand zien (maar er hing lekker een doorschijnend gordijn dus zagen wij het toch). De priester liet binnen in de tempel elke keer een belletje klinken en ook de grote bellen gnigen dan af, heeeeeeul oorverdovend hard. Toen kregen we poeder op ons hoofd (hindoestip).

Was leuk en bijzonder om mee te maken, maar ook wel een beetje saai als je dat elke maand moet doen lijkt mij. Na dit alles kregen we een bananenblad met een goedje van rijst en honing, klinkt niet zo vies, maar ik ben nog nooit van 1 hapje zo misselijk geweest volgens mij, wij vnoden het zoooo vies. Dus zeiden we maar dat het nog heeel heet was en hebben het vervolgens stiekem weg gegooid.

De volgende dag was het Independence day (onafhankelijkheidsdag). Dit werd gevierd op het project. De kindjes hadden allemaal mooie kleren aan en hadden een bijpassend kleurende stip op hun hoofd, zooo schattig. Er was een heel programma voorbereid: goochelaar, dansers, kinderspelletjes, voorstellingen, popcorn (jaaaa echt hilarisch, maar natuurlijk in India wel met kruiden er over) en, niet te geloven, suikerspinnen! Ook allemaal lekkere smooties, henna tatoes en tot Annet en mijn groote vreugde mochten we ons laten schminken (moesten, wij wouden natuurlijk niet) met een vlindertje, prachtig..

Vervolgens stond vanacht om half 4 onze chauffeur klaar die ons naar het vliegveld heeft gebracht en kwamen we vanochtend rond 8 uur aan in Kotchi. De reis was eigenlijk wel gruwelijk. We hadden alle twee niet echt goed ontbeten omdat het nog enorm vroeg was, waren ook nog heel moe, en die bussen hier rijden hier zo vreselijk misselijkmakend, baaah! maar waaauw wat een andere wereld hier, zoooo vreemd! Hier is alles zo veel groener, overal palmbomen, mooiere huizen, nog net iets minder afval opstraat en noem maar op. We zijn vandaag naar de Turtlebeach geweest, helaas zonder de turtles. Het eerste wat ons daar verteld werd, was dat het vandaag dus independence day is, 2x??? geen idee..

Maar zooo moooooi! dit verwacht je niet in India. Schoon strand, schone zee, alleen de lekkere strandtentjes ontbraken nog. Wij hadden een verlaten plekje opgezocht zodat we lekker in de bikini konden aangezien dat hier natuurlijk niet gebruikelijk is. Lekker bruinbakken, helaas was die vreugde niet voor lang want vervolgens stonden er zo'n 8 mannetjes naar ons te koekeloeren en hebben we ons enigzins oplaten drogen en zijn we weg gegaan. Zo snel we de kleren aanhadden gingen ze trouwens weg, dus de volgende keer gaan we gewoon daarna de zee weer in, haha.

Toen maar richting Alleppey om een hotel te zoeken, dat is ook weer gelukt. mooi (en goedkoop (: ) hotelletje!

Morgen op weg naar de backwaters, zin in! Hier scheeld het qua temperatuur trouwens enorm! Hier is het heerlijk, jeeeh!

bedankt allemaal voor de leuke berichtjes hier! Wij vinden het natuurlijk erruuug leuk om te lezen. Wij vermaken ons dus prima zoals jullie zien!

lieeefs, xx

en o,ja nog even voor mijn papa: hij heeft toch gelijk gehad, mijn navelpiercing zorgt ervoor dat het ding afgaat op het vliegveld. tenminste bij 1tje dan. haha

• 15 Augustus 2011 - 13:25

Sanne :

Even voor de duidelijkheid, een vlindertje op de hand ;)

• 15 Augustus 2011 - 13:34

Maaike:

Wat een leuk verhaal weer! Ik moet er wel om lachen haha, zie jullie zo staan op dat podium hihi!
    Veel plezier op de backwaters en met de olifantensafari. Leuk leuk leuk!

X

• 15 Augustus 2011 - 13:34

GEKE:

jEETJE WAT BELEVEN JULLIE VEEL ZEG IN ZO'N KORTE TIJD, GEWELDIG.
    WOU DAT IK ERBIJ WAS.
    VEEL FOTO'S MAKEN HE.
    KUS VAN ONS EN POOT VAN JOERI.

• 15 Augustus 2011 - 14:29

Anita Snijders:

Net voor het eerst je verslag gelezen.
    Wat een belevenissen zeg!
    Mooi!

Groetjes

• 15 Augustus 2011 - 15:16

Elvira:

jeetje, wat leuk om zo'n feest mee te maken. Jullie stonden dus wel in de belangstelling daar!

aah geniet van de mooie stranden, palmbomen etc.

Beetje jammer van die mannen, haha.

hier schijnt eindelijk de zon! maar het temperatuurtje mag nog wel wat hoger.

leuk om alle verhalen te lezen trouwens!

xx

• 15 Augustus 2011 - 18:27

Melanie:

Hé Sanne!!

Wat een fantastische (werk) vakantie is dit toch!

Wat een indrukken.. en wat vertel je het leuk! Kan me zo voorstellen hoe je daar op dat podiumpje staat!! En hilarisch die smoes van dat het te heet is! Die ga ik op zeker onthouden voor als ik eens iets vies voorgeschoteld krijg!!

Nog 7, waarschijnlijk prachtige, dagen te gaan!!

Geniet er van!!

Liefs,
    Mel

• 16 Augustus 2011 - 07:18

Hanneke:

Dat klinkt als het echte vakantiegevoel. Ooh ja, is waar ook dat je meteen honderdduizend mannen overal om je heen hebt staan haha. Lekker genieten!! Dikke kus

• 16 Augustus 2011 - 08:11

Nynke:

Sannn,

Wat een belevenissen allemaal, super gaaf!
    En wat tof dat jullie naar voren moesten komen :)

Klinkt trouwens absoluut niet verkeerd waar jullie nu zijn.. ik heb natuur even gegoogled op Alleppey en turtle beach, ziet er goed uit! Kan echt niet wachten om de foto's te zien en je verhalen te horen!

Knuffel vanuit het kikkerlandje

• 17 Augustus 2011 - 07:46

Moeders,en Vaders:

T´jonge, het klinkt allemaal geweldig,wou jullie wel heel graag gezien hebben op dat podium!
    Nou moeten jullie natuurlijk ook nog weer die bagger reis terug,dat is dan weer iets minder,ben errug benieuwd naar de foto´s.
    Sten en Lieke hebben officeel verkering nou, ze geven elkaar al dikke knuffels in t´straatje!!
    Groetjes uit zowaar een zonnig Gramsbergen

• 17 Augustus 2011 - 17:16

Henny Matel:

Hey Joe Hoe,

Wat weer een heerlijk verhaal, geniet nog even van zon zee strand (en gluurders) en hopelijk komen jullie terug in een zonnig Gramsbergen!!

groetjes uit het zonnige Ane van de Matels.