hittegolf - Reisverslag uit Madras, India van Sanne - WaarBenJij.nu hittegolf - Reisverslag uit Madras, India van Sanne - WaarBenJij.nu

hittegolf

Door: sannekelder

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Augustus 2011 | India, Madras

Zooo, na een lange reis van 10 uur zijn wij maandag op dinsdag nacht aangekomen in Chennai. Wat een drukte, en jaa lekker warm.
Ik was vooral vol verbazing dat het al enorm druk was op straat terwijl het nog maar 4 uur 's ochtends was ongeveer. Dan vertrekken ze al naar hun werk. Al het verkeer crosst hier door elkaar heen, als ik hier zou mogen afrijden en niemand zou aanrijden was ik al lang en breed geslaagd volgens mij.

Eerst zijn we door chennai heen gereden opzoek naar een bank om te pinnen en vervolgens door naar ons gasthuis, deze delen wij met een man uit litouwen, hij is hier nog een week en vertrekt dan weer.
Helaas hebben wij niet de luxe van een 'normale' wc, maar godzijdank hangen overal ventilators in het huis.

Vervolgens hebben wij heerlijk uitgeslapen tot half 3 'smiddags wat in nederland natuurlijk nog maar 10 uur 's ochtends is.
Vervolgens werden wij wakker met een 'heerlijk' ontbijtje, heeeuule scherpe rijst (waar je niet echt aan wilt denken met die hitte hier) dus hebben we maar gekozen voor wat brood en fruit.

's middags gingen wij naar het project. Aaaah wat een lieve kids! zooo leuk! Ik moet er wel heel erg aan wennen dat de Indiaase mensen, iets wat lijkt op nee schudden, gebruiken om ja te zeggen. Lekker verwarrend dus!

De kinderen waren erg druk, dus wij waren 5 uur na onze ontwaking eignelijk ook alweer doodop. Ik heb nog rondgelopen met een heel klein baby'tje, zooo schattig en we kregen natuurlijk ook al snel een stip op ons hoofd gedrukt.

's avonds richting huis, eindelijk gedouched (onder een heerlijke koude douche, geen warm water daar) en vervolgens weer lekker verder gezweet in bed en de klamboe over ons heen gegooid.

Ondertussen zijn we alweer een dag verder en zijn we vanochtned met de Tuktuk vertrokken naar Chennai om hier te 'shoppen' of te wel, koekjes, drinken!! en natuurlijk mooie sjaals.

De planning is een beetje om volgende week te reizen in India. We willen straks even een reisbureau opzoeken om te kijken naar een goedkope vlucht, of anders treinreis of iets dergelijks.
Het is vandaag trouwens 80x zo warm als gisteren volgens mij, alles wat je doet is eigenlijk te warm, maar ook dat overleven wij wel weer :)

even weer een updatje en ik heb trouwens over het algemeen geen bereik hierzo, dus het zal voornamlijk via internet gaan of via Annet of iets dergelijks. We gaan vanmiddag nog wel even opzoek naar een sim' kaartje.

Groetjes daarzo!

• 10 Augustus 2011 - 08:19

Nynke:

Leuk verhaal weer san :)
    Echt heel onwerkelijk dat jij gewoon echt in India bent nu!
    Veel plezier alle 2, geniet er van!

Liefs uit Hardenberg

• 10 Augustus 2011 - 08:44

Elvira:

waaa gaaf zeg. veel beter dan hier in het koude kikkerlandje. Wat een andere wereld daar he!

xxxxxxxxxx elvira.

• 10 Augustus 2011 - 08:59

Albert En Geke:

Haha, je hebt dus kennisgemaakt met de indiaase cultuur en temperatuur, hééé'rlijk! maar fijn dat je het helemaal mooi vindt. geniet er maar volop van want je 2 weekjes zijn zo voorbij. veel plezier!

• 10 Augustus 2011 - 10:05

Ilse:

Wow san wat leuk! Geniet er nog even van. En nog veel plezier! kus je stagevriendinnetje :P

• 10 Augustus 2011 - 11:01

Maaike:

Lieve Sanne en Annet,

Wat ben ik toch jaloers!! En wat gun ik het jullie natuuuuuurlijk!
    Heerlijk hé die Indiaase cultuur. Zo grappig..dat nee schudden en ja bedoelen..haha!
    Lekker genieten van de kindjes. En hopelijk kunnen jullie nog wat moois van India zien. Veel plezier en GENIETEN! Kusje van Tess en mij

• 11 Augustus 2011 - 12:41

Hanneke:

Hé lief zusje en lief nichtje,

Ben echt wel jaloers. Ik zit hier al dagen binnen in het herfstachtige nederland haha.

Lekker genieten,

Liefs Hanneke